X

За ваш уређај је
доступна апликација

latinica  ћирилица
05/10/2017 |  18:21 ⇒ 06/10/2017 | 10:18 | Аутор: РТРС | Коментара: 0

Источно Сарајево- Финансирали БН, а своју телевизију пустили у стечај! (ВИДЕО)

Уз поједине градске општине, и Град Источно Сарајево у прошлих пет година издвојио је значајна финанијска средства за БН телевизију - од 2012. до данас за ову медијску кућу издвојено је око 150 хиљада КМ.
Источно Сарајево - Фото: РТРС
Источно СарајевоФото: РТРС

Истовремено, иако тврде да су за њу издвајали највише средстава до 2014. године, градска Радио-телевизија Источно Сарајево отишла је у стечај.

Издвајање знатних средстава из градске касе за БН телевизију, док истовремено матични медиј проживљава праву агонију, за опозицију у градском парламенту је поражавајуће.

Одборник СНСД-а у Скупштини Града Источно Сарајево Небојша Шешлија истиче да је је град Источно Сарајево у протеклих пет година за извјештавање БН телевизије издвојио 150.000 КМ што је поражавајућа чињеница, ако се зна да је у том  периоду матично предузеће града РТВ Источно Сарајево отишла у стечај).

Градска власт признаје да је од 2012. до 2016. године за БН издвојено 146.461 марака.

- Ове године планом буџета је предвиђено 80.000 марака за медије и БН телевизији је до сад дато двије транше, чини ми се по 6.000 марака, а уговор је за ову годину око 30.000 марака - каже Данко Вучетић, замјеник градоначелника Источног Сарајева.

Истовремено, у градској управи тврде да је од 2008. до 2014. године 90 одсто средстава за медије ишло за градску радио-телевизију, а БН-у пет одсто, односно да је у периоду од 2012. до 2016. године за РТВ Источно Сарајево издвојено 514.000 марака. Међутим, ова телевизија је 2014. године отишла у стечај. Да средстава за рад ове куће никада није било довољно у градској каси, те да су проблеми почели када су се страначки интереси ставили изнад интереса и потреба грађана, истиче један од бивших директора овог медија.

Бивши директор Радио-телевизије Источно Сарајево Бранислав Илић каже да је у једном тренутку донесена одлука да та кућа више послужи страначким аспирацијама и неким дневним потребама пред изборе, те отуда и скандалозна одлука скупштине града 2011. године када се из статута града потпуно брише ставка о финансијским обавезама града према овом медију.

Одласком у стечај, ТВИС је изгубио и право да аплицира за средства из градске касе, а за прошле три године уплаћивана су им симболична средства од по неколико хиљада марака. Ипак, за пропаст властите куће, оснивач одбија одговорност.

Према мишљењу Вучетића, градска власт није крива за стечај ТВИС-а, те сматра да је то било једино рјешење.

Шешлија, међутим, пита да ако је град Источно Сарајево оснивач РТВ Источно Сарајево, ко може сносити одговорност за пропаст те телевизије до сам град.

Маћехински однос локалне власти према медијској кући коју су сами основали, без посла је оставио четрдесетак радника. Очигледно да је, умјесто тражења системског рјешења, лакше дијелити средства приватним медијима.