X

За ваш уређај је
доступна апликација

latinica  ћирилица
1411
23/03/2018 |  20:34 | Извор: Новости

Аспирин утиче на поремећај вида?

Са аспирином би требало бити опрезан, јер уколико се редовно и дуго узима може довести до поремећаја вида.
Преглед вида - Фото: илустрација
Преглед видаФото: илустрација

Са аспирином би требало бити опрезан, јер уколико се редовно и дуго узима може довести до поремећаја вида. Ово тврде холандски стручњаци из Утрехта на основу истраживања којим је обухваћено више од 4.000 старијих особа широм Европе. Анализирајући испитанике установили су да се захваљујући аспирину код четири одсто јавила макуларна дегенерација у познијем добу, која се испољава делимичним слепилом.

Дегенерација макуле је, заправо, болест средњег дијела мрежњаче, која се, иначе, јавља код особа старијих од 50 година. Ову болест не прати никакав бол, али зато отежава или онемогућава читање, вожњу, гледање ТВ и препознавање лица, јер је оштећено средишње видно поље. С друге стране, периферни вид је очуван и омогућава обављање других свакодневних активности.

Иако је истраживање показало узрочно-посљедичну везу између узимања аспирина и поремећаја вида, стручњаци још не знају прецизно шта тачно провоцира настанак болести.