X

За ваш уређај је
доступна апликација

latinica  ћирилица
М:ТЕЛ
17/12/2016 |  13:23 ⇒ 15:39 | Извор: РТРС

Парацетамол и ибупрофен, заједно могу изазвати губитак слуха

Жене које двапут недјељно пију парацетамол или ибупрофен ризикују трајан губитак слуха, показало је истраживање болнице "Brigham and Women's" у САД.
Таблете (Фото: Thinkstock) -
Таблете (Фото: Thinkstock)

Љекари сматрају да ову појаву највјероватније узрокује смањен доток крви у унутрашње ухо и његово оштећење усљед излагања буци.

Чак једна од 20 жена могла би за свој губитак слуха да окриви ове лијекове против болова, пише Дејли Мејл.

Резултати студије поклапају се са још једним, сличним истраживањем у којем су учествовали мушкарци.

Скоро једна од 12 жена у САД узима парацетамол бар двапут недјељно, што у периоду од шест година повећава ризик од губитка слуха за девет одсто.

У истраживању, које је објављено у Епидемиолошком журналу, учествовало је 55.850 жена између 44 и 49 година старости.

Извор: Агенције