X

За ваш уређај је
доступна апликација

latinica  ћирилица
1411
16/03/2018 |  14:33 ⇒ 17/03/2018 | 01:57 | Извор: РТРС

ПРОГРАМСКИ САВЈЕТ РТРС - РАК политички мотивисан у кажњавању РТРС-а (ВИДЕО)

Анализа коју је урадила Регулаторна агенција за комуникације БиХ и Рјешења које је у вези са тим донио генерални гиректор РАК-а Предраг Ковач, да је Радио-телевизија Републике Српске прекришила члан 5.ст.(2) и (3) Правичност и непристрасност Кодекса о аудиовизуелним медијским услугама и медијским радија не наносе само материјалну и другу штету РТРС-у, већ прије свега руше углед РАК-а, његову независност, професионалност и објективност. РАК је у овој aнализи показао да није ништа од тога, односно да је необјективан, пристрасан и непрофесионалан, што потврђује и допис упућен предсједнику Народне скупштине Републике Српске, у којем РАК излази из оквира своје надлежности и мијеша се у кадровску политику оснивача Јавног РТВ сервиса.
Закључак Програмског савјета РТРС-а -
Закључак Програмског савјета РТРС-а

У вези са наведеним, Програмски савјет ЈП Радио-телевизије Републике Српске донио је следећи закључак:

Поводом мониторинга информативних емисија РТРС-а и Рјешења које је на основу спроведеног мониторинга донио генерални директор Регулаторне агенције за комуникације, Програмски савјет РТРС изражава забринутост због исказаног степена непрофесионалности и јасне политичке мотивисаности оваквог поступка РАК-а.

Програмски савјет РТРС сматра да је својим Рјешењем генерални директор Регулаторне агенције за комуникације БиХ изашао из оквира своје надлежности, чиме је не само извршен директан притисак на независност Јавног РТВ сервиса Републике Српске и његову уређивачку политику, већ и нанесена штета угледу Регулаторне агенције за комуникације одступањем од начела професионалности, објективности и непристрасности.

МИЛИНОВИЋ: РАК ДИРЕКТНО ПОКУШАВА ДА УТИЧЕ НА УРЕЂИВАЧКУ ПОЛИТИКУ РТРС-а

Генерални директор РТРС-а, Драшко Милиновић, поручује да Јавни сервис Српске није прекршио одредбе Кодекса о аудиовизуелним медијским услугама и медијским услугама радија којима се осигурава правичност, непристрасност и избалансираност програмских садржаја.

Изјаву преносимо у цјелини:

РТРС није прекршила одредбе Кодекса о аудиовизуелним медијским услугама и медијским услугама радија којима се осигурава правичност, непристрасност и избалансираност програмских садржаја.

Кодекс у члану 5. став 2. прописује начин на који се постиже правичност, непристрасност и избалансираност програмских садржаја и то "објављивањем свих супротстављених ставова".

РАК кажњава РТРС иако је објавио све супротстављене ставове, и позиције и опозиције и трећих лица, која су битна за одређено питање. Штавише, поједини прилози доминантно садрже ставове опозиције у Републици Српској, јер је то била тема прилога.

Објављивањем свих супротстављених ставова, РТРС је обезбиједио поштивање Кодекса.

Кодекс не прописује друге начине којим се постиже правичност, непристрасност и избалансираност програмских садржаја.

РАК директно покушава утицати на уређивачку политику РТРС-а и ограничити слободе извјештавања јер, у рјешењу којим кажњава РТРС, занемарује Кодексом прописан начин на који се постиже правичност, непристрасност и избалансираност, а уводе начини као што су избор вијести, избор саговорника, редослијед презентације, начин презентације који нису прописани Кодексом.

Дакле, регулатор од РТРС-а тражи да промијени избор вијести и саговорника, редослијед прилога и начин презентације у корист органа и институција БиХ, односно представника политичких партија које врше власт на нивоу БиХ.

На то све, грађани Републике Српске треба да плате казне које Регулатор на овај начин изриче РТРС-у, и онда директор регулаторне агенције, побогу, забринут што грађани плаћају, у суштини, његове грешке, пише Народној скупштини да директно утиче на руководство РТРС-а.

Нико нема право на такве поступке, из које год политике долазио и какав год политички задатак имао.

Подсјећам, РТРС је ентитетски емитер и наше тржиште је Република Српска. Федерацијом и БиХ по важећим законима се баве БХРТ И ФТВ.

Што се нас тиче, можемо потпуно легитимно да уопште не објављујемо шта се дешава у Сарајеву и у Федерацији БиХ, јер је то обавеза друга два јавна емитера.

Дакле, то је искључива ствар уредништва.

Подсјећам да у том мониторингу, код БХРТ и ФТВ нису уочене неправилности у програму, док је мониторинг РТРС-а урађен на преко 100 страница.

РАК није независан још од именовања политичке личности на чело директора, јер сви знају са које политичке функције је дошао на чело РАК-а, да испуњава политичке задатке, јер и људи који раде у регулатору пишу писма у којима наводе да од оснивања Регулаторне агенције никад већи притисак нису имали да раде против једног медија, у овом случају РТРС-а.

Сва независност регулатора је пала у воду оног момента када је Парламент БиХ дао одређене задатке за мониторинг јавних сервиса РАК-у, а они потрчали да то испуне, иако по Закону о комуникацијама, на који се стално позивају, ниједна институција не може да утиче на рад регулатора.

Оног момента када је РАК поступио по закључку Парламента БиХ, који није надлежан за ентитетске емитере, потврдили су да нису независни. Дакле, РАК БиХ нема послодавца како тврде, већ би требало да независно раде свој посао.